فواید و مضرات خوابیدن با جوراب را بدانید

یکی از عاداتی که بسیاری از افراد دارند خوابیدن با جوراب می باشد. در واقع این عادت می تواند برای برخی دیگر باورنکردنی باشد ولی این کار بسیار خوب می باشد و می توانید با استفاده از این کار ساده دمای بدن را تنظیم کرده و خوابی موثرتر داشته باشید. در واقع این امر برای بدن انسان بسیار خوب می باشد زیرا هر انسانی یک سوم از عمر خود را در خواب می گذراند و اگر بتوانید بهترین شرایط را برای این کار فراهم نماید بسیار خوب خواهد بود و می تواند کیفیت خواب خود را بهبود بخشد.

  تنظیم دمای بدن با پوشیدن جوراب قبل از خواب

خوابیدن با جوراب و فواید آن

خوابیدن با جوراب باعث می شود که فرد خواب بسیار بهتری را نسبت به افراد دیگر تجربه نماید زیرا باعث می شود که بن سریع تر به خواب برود. در واقع به تصور برخی از افراد خوابیدن با جوراب ممکن است دمای بدن آن ها را افزایش داده و ممکن است خوابشان را مختل نماید در صورتی که چنین نمی باشد و با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام شده است نشان داده که پوشیدن جوراب برای خواب اصلا مضر نمی باشد و می تواند به داشتن خوابی بهتر کمک نماید. در واقع بر اساس همین تحقیقات زمانی که پوست گرم می شود بدن سریع تر به خواب می رود و تا زمانی که پوست بدن شما بسیار سرد باشد خوابیدن برایتان دشوار خواهد بود و کیفیت خوبی نخواهد داشت.

باید بدانید که دمای بدن در طی روز بسیار متغیر می باشد و در ۴ صبح به حداقل خود می سرد. البته این تغییرات بر اساس ریتم های شبانه روزی می باشد و می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی سلامت بدن داشته باشد از این رو به شما توصیه می شود که قبل از خواب جورابی را به پا کنید تا بتوانید دمای بدن خود را در این زمان ها به تعادل برسانید. زمانی که بدن به خواب می رود یک الی دو درجه سرد تر خواهد شد و اگر بتوانید دمای بدن خود را تنظیم نمایید می توانید خوابی را با کیفیت بهتری تجربه کنید. در ادامه مزیت های پوشیدن جوراب در خواب را برایتان بررسی خواهیم کرد.

خوابیدن با جوراب

کاهش نشانه های رینود

یکی از بیماری هایی که مرتبط با افرادی می باشد که دست ها و پاهای سردی دارند رینود می باشد. در واقع این بیماری رگ های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد و زمانی که آن ها در یکسری از شرایط بسیار خاصی قرار می گیرند دست ها و پاهایشان سرد تر می شود. در واقع این شرایط نوعی حمله به حساب کمی آید و خون رسانی به دست ها و پا ها مختل می شود و فرد دچار رینود خواهد شد. افرادی که برای اولین بار این مشکل را تجربه می کنند برای دانش بیشتر در مورد بیماری باید به پزشک مراجعه نمایند و در دیگر موارد پوشیدن جوراب به آن ها کمک بسیار زیادی می نماید.

جلوگیری از گر گرفتگی

یکی دیگر از مزایایی که خوابیدن با جوراب دارد این است که می تواند از گرگرفتگی بدن شما پیشگیری نماید. در واقع گرگرفتگی بیشتر به دلیل این است که تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد با این حال پوشیدن جوراب قبل از خواب باعث می شود که بدن دمایی مناسب داشته باشد و باعث کاهش دمای مرکزی بدن خواهد شد.

 جوراب پوشیدن برای خواب

عوارض استفاده از جوراب در خواب

همانطور که گفته شد پوشیدن جوراب در رویا بسیار خوب می باشد و شما می توانید به راحتی از بروز بسیاری از مشکلاتی که در اثر کاهش دمای بدن ایجاد می گردد پیشگیری نمایید. با این حال یادتان باشد که پوشیدن جوراب می تواند یک سری عارضه هایی را نیز با خود به همراه داشته باشد.

  • اولین مشکلی که با پوشیدن جوراب در خواب برایتان ایجاد خواهد شد در اثر استفاده از جوراب های نا مناسب می باشد زیرا بسیاری از جوراب ها می توانند با جنس نایلونی که دارند منجر به ایجاد عفونت های شدید شوند. بهتر است اگر می خواهید خوابیدن با جوراب را امتحان کنید حتما از جوراب های نخی کمک بگیرید.
  • برخی از جوراب ها را تنها زمانی مجاز به استفاده هستید که پزشک آن ها را توصیه کرده باشد در غیر این صورت باید در حین خواب آن ها را در بیاورید. از مهم ترین این جوراب ها می توان به جوراب واریس اشاره نمود.
  • اگر از جوراب هایی استفاده کنید که غیر قابل تنفس هستند ممکن است دمای بدن شما به شدت بالا برود بنابراین اگر از جوراب مناسب استفاده کنید ممکن است این مشکل را تا حدودی کاهش دهید در غیر این صورت پوشیدن این جوراب ها برای شما مضراتی را با خود به همراه دارد.
  • جوراب های تنگ برای خواب مناسب نیستند و بهتر است از آن ها برای خواب استفاده نکنید زیرا ممکن است خونرسانی به پاها را مختل نموده و همچنین منجر به ایجاد ادم و ورم های شدید گردد.

کاهش رینود با وشیدن جوراب قبل از خواب

جایگزین های جوراب

به جای خوابیدن با جوراب می توانید از یک سری از کار های دیگر قبل از خواب کمک بگیرید. بسیاری از افراد دوست ندارند که قبل از خواب جوراب بپوشند و این موضوع می تواند احساس بسیار بدی را به آن ها بدهد. برای گرم شدن پوست خود در خواب می توانید از یک سری از جایگزین های ساده استفاده کنید. این جایگزین ها عبارتند از :

  • قرار دادن پاها در آب گرم قبل از خواب
  • استفاده از رو فرشی های گرم قبل از خواب و در آوردن آن ها برای خواب
  • استفاده از یک کمپرس گرم زیر پا ها قبل از خواب
  • پیچیدن پتو به دور پاها برای خواب
  • دوش گرفتن  قبل از خواب

نکته : بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که خوابیدن با جوراب یکی از بهتری روش هایی می باشد که می تواند کیفیت خواب را بیش تر کرده و از بروز یک سری از مشکلات در حین خواب پیشگیری می کند بنابراین اگر می خواهید این کار را انجام دهید یادتان باشد  که باید از جوراب های ساده و نخی استفاده کنید و حتما جوراب ها را قبل از پوشیدن شسته و خشک نموده باشید.

خوابیدن با جوراب

حال که با این موضوع آشنا شدید به شما پیشنهاد می شود یک سری مطلب دیگری که در این زمینه نوشته شده است را مانند حمام قبل از خواب و سریع خوابیدن مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا

برچسب :

منابع سایتآرگا _ روزانه _ دانشنامه اسلامی _ تاپ ناز _ پرشین وی _ایرنا _ بیتوته _ دلگرم _ سلام دنیا _ همگام درس _ فال و خواب _ توپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا