روش تهیه حریره بادام زمینی و جودوسر

صد گرم بلغور جو دوسر به شما ۴۰۰ کالری و ۲۸ گرم بادام زمینی برشته شده و بدون نمک، حدود ۱۶۶ کالری همراه با ۱۲۶ کالری گرفته شده از چربی های سالم را به شما می دهد.

مواد لازم برای حریره بادام زمینی و جودوسر :

جو پوست کنده ۱ فنجان
آب ۳ فنجان
بادام زمینی برشته شده و بدون نمک ۱۵ عدد
کشمش ¼ فنجان
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
شیر ۱ فنجان
عسل ۱ قاشق غذاخوری
موز قطعه قطعه شده ۱ عدد

طرز تهیه حریره بادام زمینی و جودوسر :

جو‌ها را درون یک ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت متوسط بگذارید تا کمی گرم شوند.

یک فنجان آب به ماهی تابه اضافه کرده و بگذارید برای ۵ دقیقه بخیسند.

آب باقیمانده را همراه با پودر دارچین درون یک قابلمه ریخته و بگذارید تا بجوشد.

جو خیس خورده را همراه با آب آن به درون قابلمه اضافه کنید.

بگذارید تا یک دقیقه بجوشند، شعله را کم کنید و مرتبا آن را هم بزنید. سپس بگذارید به مدت ۳ دقیقه مواد پخته شوند.

قابلمه را از روی حرارت برداشته و بادام زمینی و کشمش‌ها را اضافه کنید. شیر و عسل را به آن ها اضافه کنید.

قطعات موز را نیز اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.حریره شما آماده است. نوش جانمنبع : setare

منابع سایتآرگا _ نورین بلاگ _ روزانه _ پزشکان بدون مرز _دانشنامه اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا