باقلا چاق کننده است ؟

خاصیت باقالا سبز
مردم باقالا را به دو صورت خشک و تازه استفاده می کنند .طبع باقالای خشک ،سرد وخشک است ولی باقالای تازه ،سرد وتر هستند که دارای ویتامین AوBوC می باشد.این گیاه سرشار از آهن و فسفر و آهک می باشد. بعضی افرادبه باقالی حساسیت دارند پس باید مراقب باشند.مصرف باقالا برای افرادی که نقرص دارند مفید است می توانند چهل گرم باقالا را در یک لیتر آب بریزند و آن را بجوشانند و در روز یک فنجان از آن را بنوشند.باقلا برای کسانیکه درد رماتیسم دارند مفید می باشد .باقلا یک غذای چاق کننده می باشد وبرای افراد لاغر توصیه می شود.باقلا نیروی جنسی را تقویت می کند. هضم آن آسان است.کسانی که ورم پروستات دارند باقالی پخته و با آب آن بنوشند ومیل کنند.باقالا خون تازه در بدن تولید می کند.کسانی که اسهال گرفته اند می توانند باقلا را با پوست بپزند وباقالا را همراه پوستش میل کنند .اگر گل باقالا را دم کنید وبخورید ضد تشنج و ادارار آور است .دم کرده گل باقالا برای سنگ کلیه و بیماریهای کلیوی مناسب می باشد.اگر باقلا را با سرکه مصرف کنید وبا پوست بخورید اسهال را درمان می کند.بعضی از افراد به باقالا حساسیت دارند که نام بیماریش فاویسم می باشد این افراد حتی وقتی از کنار باغ باقالا رد می شوند به حساسیت دچار می شوند پس این افراد بایدخیلی مراقب باشند.یک عدد باقالا 5 کالری دارد .باقالای خشک نسبت به باقالای تازه فیبر بیشتری دارد وموجب پایین آوردن چربی های بد بدن را می شود.از باقالی می توانید به جای میان وعده برای کودکانتان در عوض چیپس و پفک استفاده کنید.در کل هر چیزی را باید به اندازه مصرف نمود و زیاده روی در مصرف باقالی نیز موجب چاقی خواهد شد.( آیا باقلا چاق کننده است )

چاق کننده ها
برای چاق شدن ورسیدن به سلامتی این مواد را فرا موش نکنید:

تخم مرغ:تخم مرغ دارای چربی ،پروتیین ،و ویتامین می باشد ودر میان ورزشکاران و بدن سازان از اهمیت خاصی برخوردار است یک تخم مرغ دارای 70 کالری ،6 گرم پروتیین ،5 گرم چربی و مقداری کربوهیدرات می باشد.پروتیین درون تخم مرغ در عضله سازی کمک می کند ،چربی داخل آن در تولید انرژی کمک کننده است .دارای سطح بالای امگا3 می باشد که برای بدن بسیار مفید می باشد.بعضی ها زرده تخم مرغ را مصرف نمی کنند به این خاطر که فکر می کنند چاق کننده ودارای چربی است در حالی که این چربی ،چربی خوب خون یعنی اچ دی ال خون را بالا می برد.

کره بادام زمینی :یک قاشق کره بادام زمینی دارای 94 کالری می باشد ،4 گرم پروتین ،3 گرم کبوهیرات ،این ماده را می توانید همراه غذایتان میل کنید .می توانید آن را روی میوه ها وغذاهایتان بمالید ومیل کنید.

چاق کننده گیاهی

لوبیاها :غذاهای مناسبی برای چاق کردن می باشند که تمام مواد مغذی در آنها دیده می شود معمولا یک فنجان لوبیا 225 کالری دارد.لوبیاها انواع مختلفی دارند ،لوبیا سبز ،لوبیا چیتی ،لوبیا چشم بلبلی ،لوبیا قرمز.

لوبیا و چاقی

سبزیجات نشاسته دار:از جمله این سبزیجات سیب زمینی می باشد که برای چاق کردن بسیار مناسب است .نخود فرنگی و ذرت نیز از این دسته می باشند که برای عضله سازی مفید هستند.

سیب زمینی و چاقی

میوه ها:یک فنجان خرمای ریز ریز شده دارای 490 کالری می باشد همچنین دارای ویتامین ها وخاصیتهای زیادی می باشد.

خرما و چاقی

آجیل ها :بیشتر آجیل ها از کالری بالایی برخوردارند :گردو ،پسته ،بادام ،فندق …..شما با مصرف یک فنجان آجیل حدود 529 کالری به بدن می رسانید برای افرادی که لاغر هستند وبه دنبال چاق شدن هستند گزینه خوبی می باشد چون مواد خیلی مفیدی مانند :منیزیم ،کلسیم،روی ،و ویتامین Eمی باشد شما با موادی که ما به شما ارائه کردیم می توانید در عین حال که مواد مورد نیاز بدن را استفاده نموده اید چاق هم شوید.

وقتی ما غذایی را میل می کنیم بدنمان برای سوزاندن آن به انرژی نیاز دارد.بدن برای سوخت وساز ویتامین ها ومواد معدنی وغیره احتیاج به مصرف کردن انرژی دارد.برای مثال وقتی ما یک تکه کیک با کالری 500 را می خوریم بدن ما برای سوزاندن آن به 200 کالری انرژی نیاز دارد .در نتیجه 300 کالری در بدن ما به صورت چربی باقی می ماند.در حالیکه اگر ما یک غذا با کالری 100 را مصرف کنیم و بدن ما برای سوزاندن آن غذا 150 کالری مصرف کند.در نتیجه بدن ما 50 کالری هم بیشتر مصرف نموده که مقداری از چربی های بدن از بین رفته است. برای مثال بعضی از غذا ها دارای کالری منفی می باشند مانند :فلفل قرمز،کرفس،خیار،سیر،کلم ها،لوبیا سبز،پیاز،گوجه،کدو،مارچوبه،شلغم ،سیب،گریپ فورت،لیمو،توت فرنگی،آناناس،آلوغذاهای با کالری منفی کلا از میوه ها وسبزیجات می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده غذاهایی که دارای امگا3 می باشند باعث احساس سیری در بدن می شود موادی که دارای این ماده می باشند عبارت اند از (انواع ماهی ها بخصوص سالمون،گردو،سبزیجات سبز تیره ،بذر کتان،)

شما می توانید با مصرف آجیل ها شکم خود را کوچک کنید زیرا غذاهای دارای منیزیم در لاغری تاثیر بسیاری دارند.که عبارتند از (آجیل ها،حبوبات،سویا و سبوس ها)

منابع سایتآرگا _ نورین بلاگ _ روزانه _ پزشکان بدون مرز _دانشنامه اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا