آشنایی با استراتژی های بازاریابی موفق

بازاریابی دارای استراتژی های مختلفی است. این وضعیت شغلی و کسب و کار است که حدود و نحوه به کارگیری استراتژی های بازاریابی را مشخص می نمابد. در ادامه توضیحاتی مفید در مورد استراتژی های بازاریابی را می خوانید که با استفاده از این متدها، روش های جذب بازار و پر رنگ شدن برند را می آموزید. یادگیری این اصول بسیار مهم است و به موفقیت شما کمک شایانی می کند.

برای ارائه کسب و کار به خدمات خوب به مشتریان، شما مجبور به کار بردن استرانژیهای بازاریابی می باشید. این استراتژیها هر کدام ویژگی ها و امتیازات محصول را برای دست یافتن به بازار هدف قرار می دهند. استراتژی بازاریابی می توانند انواعی از تبلیغات مانند بنر، بیلبورد، تبلیغات آنلاین و … باشند.

 

انواع استراتژی های بازاریابی

 

بازاریابی کمیابی

میزان دسترسی به محصول بسیار کم است. این موضوع به دلایلی مانند کمبود مواد خام یا عرضه محصول با کیفیت ایجاد می شود. بعضی از شرکت ها مشتریان خاص را برای ارائه محصولاتشان گزینش می نمایند. مصلا نسخه چینی ماشین فانتوم به دلیل کمیابی سریع به فروش می رسد.

بازاریابی دهان به دهان

در این نوع از استراتژیهای بازاریابی اطالاعات محصول دهان به دهان می چرخد. بعنی بیشتر برندها از طریق ارتباط کلامی مردم دنیا با یکدیگر به فروش می رسند. در این جایگاه، فرد از محصول خریداری شده تعریف می کند. این تاکتیک های بازاریابی توسط کارشناسان فروش میان مردم ایجاد می شوند.

بازاریابی خیریه ای

در این روش، شما و مشتریان به خواسته خود دست پیدا می کنید. به شرطی که آگاهی مورد نیاز را از محصولات و اهمیت های محل کار بدانید. کفش تامز مثال خوبی در این مورد می باشد. تامز به جای تبلیغ کلاسیک «یکی بخر، یکی رایگان ببر» از سیستم قوی دنبال شده مشتریان بهره مند شد و به ازای خرید مشتریان، به افراد محروم یک کفش هدیه می داد. این موضوع شرکت تامز را در نظر دیگران به شرکتی خیر و نیکوکار تبدیل کرد.

 

آشنایی با استراتژی های بازاریابی موفق

بازاریابی برد نزدیک

این نوع بازاریابی را با نام مجاورتی هم می شناسند. در این نوع از بازاریابی شرکت و یا سازمان پیام های تبلیغاتی خود را با ارسال پیام به مشتریان از طریق وای فای و بلوتوث در نواحی نزدیک انجام می دهد.

بازاریابی رابطه مند

این نوع بازاریابی بیشتر از فروش محصول روی برقراری رابطه با مشتری متمرکز می شود. اگر این رابطه موثر واقع شود، برند شما در دید مشتری محبوب می شود و انگیزه لازم خرید از شرکت فراهم می شود. والگرینز تاکید کرد مشتریانی که از کانال های متفاوت خرید می کنند نسبت به کسانی که فقط از فروشگاه جنس می خرند، تا شش برابر خرید بیشتری دارند.

بازاریابی تراکنشی

فروش در این نوع بازاریابی مهم است. این ورش توسط خرده فروشان پیش گرفته می شود. چون آنها موظف به فروش تعداد زیادی محصول می باشند. در غیر این صورت نمی توانند خواسته سرمایه گذاران را پاسخ دهند و به زودی از میدان به در می شوند. خرده فروشان برای جذب مشتری به روش هایی مانند تخفیف، کوپن و … روی می آورند. این خرده فروشان برای جلب مشتری تلاش زیادی می کنند.

بازاریابی دعوت به اقدام

این نوع از بازاریابی مخصوص طراحی وب است. در آخر یک رپورتاژ از مشتریان به درگاه فروش با کلیک کردن سوق داده می شود. برای تهیه این درگاه از متن مناسب و گرافیک عالی استفاده می شود. این بازاریابی با نام Call to Action شناخته می شود.

بازاریابی ویروسی

این نوع از بازاریابان به دنبال ایجاد انگیزه لازم در مشتریان برای خرید محصول می باشند. با ورود هر کالا به بازار، کارشناس فروش به این استراتژیهای بازاریابی متمایل می شود. این انگیزه با بیان یک دلیل موجه برای خرید ایجاد و مشتری به سوی محصول کشانده می شود. بازاریابان برند کالت در چنین جایگاهی به ویژگی های شاخص متوسط می شوند تا افراد را به شدت تحت تاثیر قرار بدهند. این موضوع باعث می شود افراد با یکدیگر در مورد محصول حرف بزنند.

بازاریابی تنوع گرا

استراتژی های بازاریابی روی طرح شخصی متمرکز می شود. این طرح ها بر اساس فرهنگ، اعتقادات، توقعات، ارزش ها، طرز نگرش، علایق و … و البته نیازهای مشتری شکل خواهد گرفت.

بازاریابی مخفی کاری

این نوع بازاریابی شبیه پخش یک تیزر جذاب در یک فیلم است. شما با مشاهده این تیزر جذاب به دیدن فیلم مشتاق می شوید. مسلماً در این تیزر از قسمت های خاصی برای تبلیغ استفاده شده و معرف کل فیلم نیست. بنابراین می تواند شما را به دیدن فیلم مشتاق سازد.

بازاریابی انبوه

شرکت های بزرگ به دنبال فروش محصول بیشتر هستند و این موضوع برای آن ها در اولویت قرار می گیرد. چنین بازاریاب هایی به مشتریان احساس راحتی می دهند. به همین خاطر مشتریان برای خرید محصول رغبت نشان می دهند. این شرکت ها پول زیادی برای قرار دادن رسانه و شناخت عناصر حائز اهمیت مشتریان صرف می کنند.

بازاریابی فصلی

تغییرات فصلی بهانه خوبی برای دیدار با مشتریان می باشد. این تغییرات ممکن است با تعطیلات ملی یا تغییر آب و هوا همراه باشد. به عنوان مثال یک خرده فروش مانند هالمارک از روز ولنتاین برای به دست آوردن فروش بالا بهره مند می شود. در چنین استراتژیهای بازاریابی باید با آن چه برای مشتریان اهمیت دارد، همسو شد تا فرصت مناسب برای فروش نصیب شما شود

بازاریابی روابط عمومی

روابط عمومی اهم ترین ویژگی در استراتژیهای بازاریابی می باشد. به عنوان مثال بسیاری از شرکت ها با رسانه های ملی فعالیت دارند. این موقعیت برای عرضه محصول و بازگو کردن امتیازاتش اهمیت زیادی دارد. اپل نیز همواره برای معرفی محصولاتش اقدام به برپایی یک کنفرانس مطبوعاتی می کند.

بازاریابی آنلاین

شیوه جدیدی از بازاریابی است که شامل بنرها و پاپ آپ ها می شود. این بنرها و تبلیغات در فضای اینترنت از ویژگی های اطلاع رسانی و استراتژی مدیریت رشد برخوردار هستند. به عنوان مثال یک بازاریاب آنلاین بیمه Geico به روش ساده ای از مشتریان می خواهد برای دستیابی به راهنمای آسان و سریع کدپستی خود را وارد نمایند.

بازار ایمیلی

یک راه مناسب برای دعوت مشتریان و معرفی کالا می باشد. البته بهتر است این بازاریابی در کنار سایر استراتژی های بازاریابی به کار گرفته شود. در این صورت نتیجه بهتری خواهد داشت.

بازاریابی اوانجلیسم

در این روش بازاریابان به دنبال پرورش و تربیت مشتریان وفادار هستند. با این اقدام نصف بیشتر راه را رفته اید و دیگر نیازی به جذب چندانی نخواهید داشت. این مشتریان از برند شما به قدری دفاع می کنند که انگار به بخشی از هویت آن ها تبدیل شده است.

استراتژی بازاریابی انگیزه ای

پیدا کردن انگیزه شرکت و مشتریان، نتایج عجیبی را برای هر کسب و کاری به همراه خواهد داشت؛ این نوع بازاریابی نیازمند دانش داخلی در رابطه با آنچه سازمان برای کمک به دنیا لازم دارد، می باشد. Toms Shoes یک مثال عالی برای این استراتژی بازریابی برند می باشد که در آن به جای استفاده از تبلیغات سنتی «یکی بخر و یکی رایگان ببر» ارتباط قوی و محکمی را با مشتریانش ایجاد کرده است به طوری که هر مشتری با خریدی که انجام می دهد، می تواند یک کفش رایگان برای یک نیازمند هدیه بگیرد.

استراتژی بازاریابی رویداد

ایجاد رویداد ها می تواند روشی عالی برای فروش بیشتر باشد، مشتریان معمولا برای خرید، نیاز به یک دلیل دارند و رویداد های خاص می تواند ابزار مناسبی برای دستیابی به این هدف باشند؛ رژه روز شکرگزاری بخشی از فرهنگ آمریکا است و آن معمولا برای ترغیب کردن مردم برای خرید مورد استفاده بازاری ها می باشد.

استراتژی بازاریابی آفلاین

امروزه با پیشرفت سریع اینترنت، خیلی از شرکت ها از روش های جدیدی به منظور پیاده سازی بازاریابی آفلاین به وسیله تکنولوژی های جدید استفاده می کنند؛ شرکت کوکاکولا از ماشین های فروش برای ترغیب به مصرف بیشتر استفاده می کند، برند کوکاکولا با شادی و احساس گره خورده است، ولی در عین حال مشتریان را به تجربه واقعی محصولات به صورت آف لاین دعوت خواهد کرد.

بازاریابی گوناگون

این نوع بازاریابی از طریق سفارشی کردن و نیز ادغام استراتژی های بازاریابی مختلف و جذب مشتریان گوناگون اداره می شود و جنبه های مختلفی همچون عقاید، فرهنگ، دیدگاه ها، نگرش ها و نیاز های خاص مشتریان و مخاطبان پوشش داده می شود.

به طور کلی استراتژی های بازاریابی، محصولات و خدمات را ارتقاء خواهند داد، ضمن اینکه استراتژی را به منظور هدف قرار دادن مخاطبان و اطمینان از پیشرفت مناسب کسب و کار محدود می کنند.

منابع سایتآرگا _ روزانه _ دانشنامه اسلامی _ تاپ ناز _ پرشین وی _ایرنا _ بیتوته _ دلگرم _ سلام دنیا _ همگام درس _ فال و خواب _ توپ تاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا